Νεοελληνική Λογοτεχνία Φύλλα εργασίας


ΤΑ ΦΥΛΑ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 
 ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ       Α΄ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΔΙΔ.: Α. ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ

                             ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2.
ΚΕΙΜΕΝΟ 1ο: Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, Η φόνισσα (ΚΝΛ, Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ)

Ομαδική Εργασία – θα παρουσιαστεί στην ολομέλεια:

  1. Να δραματοποιήσετε ή να διαβάσετε μια σκηνή του λογοτεχνικού έργου την οποία θεωρείτε κομβική (συγκρούσεις εσωτερικές ή/και εξωτερικές, διλήμματα, ...) για την ερμηνεία και κατανόηση του από την ολομέλεια . Να προηγηθεί παρουσίαση/αφήγηση του κοινωνικού /ιστορικού πλαισίου (πολιτισμικά στοιχεία, στερεότυπα) και του βασικού προσώπου (ή των βασικών προσώπων).
  2. Να επισημάνετε τους συγκρουόμενους κώδικες συμπεριφοράς και τις αξίες που εκφράζει η Φραγκογιαννού.
  3. Σκεφτείτε και προτείνετε πιθανές – διαφορετικές -επιλογές με τις οποίες πιστεύετε πως θα επιλύονταν τα προβλήματα που βαραίνουν την ηρωίδα.
Οι 2 ομάδες που διάβασαν το έργο οφείλουν να συνεργαστούν και να μεταγγίσουν στους υπόλοιπους το περιεχόμενο , το πλαίσιο και τα μηνύματα της Φόνισσας.


                              ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2.
ΚΕΙΜΕΝΟ 1ο: Κωνσταντίνος Θεοτόκης, Η τιμή και το χρήμα (ΚΝΛ, Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ)

Ομαδική Εργασία – θα παρουσιαστεί στην ολομέλεια:

  1. Να δραματοποιήσετε ή να διαβάσετε μια σκηνή του λογοτεχνικού έργου την οποία θεωρείτε κομβική (συγκρούσεις εσωτερικές ή/και εξωτερικές, διλήμματα, ...) για την ερμηνεία και κατανόηση του από την ολομέλεια . Να προηγηθεί παρουσίαση/αφήγηση του κοινωνικού /ιστορικού πλαισίου (πολιτισμικά στοιχεία, στερεότυπα) και του βασικού προσώπου (ή των βασικών προσώπων).
  2. Να επισημάνετε τους συγκρουόμενους κώδικες συμπεριφοράς και τις αξίες που εκφράζουν τα πρόσωπα του έργου. Η Ρήνη στο τέλος θυσιάζει την αγάπη της για τον Αντρέα. Για ποιο λόγο πιστεύετε;
  3. Σκεφτείτε και προτείνετε πιθανές – διαφορετικές -επιλογές με τις οποίες πιστεύετε πως θα επιλύονταν τα προβλήματα στη σχέση της Ρήνης και του Αντρέα.
Οι 2 ομάδες που διάβασαν το έργο οφείλουν να συνεργαστούν και να μεταγγίσουν στους υπόλοιπους το περιεχόμενο , το πλαίσιο και τα μηνύματα του.


                                 ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2.
ΚΕΙΜΕΝΟ 1ο: Μ. Καραγάτσης, Γιούγκερμαν (ΚΝΛ, Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ)

Ομαδική Εργασία – θα παρουσιαστεί στην ολομέλεια:

  1. Να δραματοποιήσετε ή να διαβάσετε μια σκηνή του λογοτεχνικού έργου την οποία θεωρείτε κομβική (συγκρούσεις εσωτερικές ή/και εξωτερικές, διλήμματα, ...) για την ερμηνεία και κατανόηση του από την ολομέλεια . Να προηγηθεί παρουσίαση/αφήγηση του κοινωνικού /ιστορικού πλαισίου (πολιτισμικά στοιχεία, στερεότυπα) και του βασικού προσώπου (ή των βασικών προσώπων).
  2. Να επισημάνετε τους κώδικες συμπεριφοράς και τις αξίες που εκφράζουν τα πρόσωπα του έργου.
  3. Αφού ταυτιστείτε με κάποιο από τα δύο βασικά πρόσωπα του έργου να συγγράψετε 1 σελίδα του ημερολογίου του ή μια επιστολή προς κάποια φίλη ή φίλο.

    Οι 2 ομάδες που διάβασαν το έργο οφείλουν να συνεργαστούν και να μεταγγίσουν στους υπόλοιπους το περιεχόμενο , το πλαίσιο και τα μηνύματα του Γιούγκερμαν.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου